HVEM VI ER

Vi arbejder for
diversitet & inklusion

Du bringer det bedste frem i folk, når du skaber et fællesskab, hvor man inspirerer, respekterer og inkluderer hinanden. Et bedre verden starter der, hvor alle trives.

"Vores største styrke er vores medarbejdere, og for at skabe en virksomhed, der kan holde til de næste 100+ år, skal vores arbejdsstyrke afspejle forbrugerne. Diversitet og inklusion er mere end flotte ord og skåltaler – det er vigtige drivkræfter bag vores succes. Når man sammensætter en mangfoldigt fællesskab af dristige, ambitiøse og passionerede mennesker, er potentialet for vækst grænseløst.”

Carlos Brito

CEO hos AB InBev

Forpligtelser er mere end bare ord

Vi har opbygget vores virksomhed ved at gøre passionerede mennesker til medejere. Ved at skabe muligheder for alle vil vi fortsætte vores vækst gennem de næste 100+ år.

 

Promovering af kvindelige ledere

Andrea Quaye og Paula Lindenberg, begge marketingdirektører, med deres 2018 Cannes Lions Grand Prix-priser.

I dag ledes næsten halvdelen af de amerikanske bryggerier og en fjerdedel af vores bryggerier i Argentina, Kina og Europa af kvindelig brygmestre, og de har spillet en afgørende rolle i forbindelse med brygningen af nogle af vores mest kendte produkter.

Det er vores ambition fortsat at føre an i kampen for ligestilling mellem kønnene – ved at skabe flere muligheder for kvinder i ølbranchen.

Du kan læse mere om, hvordan vi giver kvinder mulighed for at brygge en bedre verden her.
 

Lige løn for lige arbejde

Vi tror på lige løn for lige arbejde. Da Præsident Obama præsenterede sin målsætning om ligeløn, var vores amerikanske kolleger hos Anheuser-Busch derfor stolte af at være det første store bryggeri, der skrev under. I mellemtiden erklærede Ambev i Latinamerika offentligt deres støtte til FN's Woman Compact ved at underskrive direktørerklæringen til støtte for FN's principper vedrørende kvinders ligestilling.

 

Orlovsmulighed for plejeydere

I maj 2018 introducerede vi en ny forældrestandard i de mere end 50 lande, hvor vi har aktiviteter, for at give plejeydere mulighed for at tage den orlov, som er nødvendig for at passe deres nyfødte børn, og gøre det nemmere at vende tilbage til arbejdet. Alle primære plejeydere – både mandlige og kvindelige – modtager som minimum 16 ugers orlov med fuld løn. Alle sekundære plejeydere modtager som minimum to ugers orlov med fuld løn. Denne nye standard overgår de lokale lovbestemmelser i mere end halvdelen af de lande, hvor vi har aktiviteter.

Du kan læse mere om vores globale forældrestandard her.

 

Støtte til LGBT-rettigheder

Kolleger fra AB InBev fejrer Pride i New York City.

Vi har forpligtet os til at fremme den globale stolthed hos LGBT-fællesskabet overalt i verden. Til det formål understøtter vi LGBT-rettigheder med en række forskellige programmer og nogle af vores største varemærker.

I Brasilien var Skol det første ølmærke, der sponsorerede den brasilianske LGBT Pride Parade, og de har til dato øget bevidstheden om integration af LGBT-personer via adskillige kampagner. I USA har Bud Light en lang tradition for støtte, der stammer helt tilbage fra den første LGBT-specifikke annonce i 1995: "Labels Belong on Beer, Not People" ("Etiketter hører hjemme på øl, ikke mennesker").
Anheuser-Busch opnåede endvidere en score på 100 % i Human Rights Campaign’s Corporate Equality Index i 2018 og var blandt HRC Foundation’s “Bedste arbejdspladser” i 2018. HRC giver virksomheder karakter efter, hvor godt de støtter LGBT-rettigheder på arbejdspladsen og i lokalsamfundet.

Skol-teamet fejrer Pride.

 

Vi tjener dem, der tjener deres land

I USA har vi i over 150 år været stolte over at bruge tid på og indsamle midler til militærveteraner gennem organisationer som Folds of Honor. En del af provenuet fra Budweiser Freedom Reserve Red Lager, skabt af tre af vores egne veteranbrygmestre, er blevet doneret til Folds of Honor, en almennyttig organisation der tilbyder uddannelsesstipendier til militærfamilier. Sidste år indsamlede vi 14 millioner USD til støtte for Folds of Honor.